نقش بازخورد موثر در بهبود عملکرد کارکنان

در محیط کاری امروزی، مدیران و رهبران سازمانی با چالش‌های فراوانی روبه‌رو هستند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، بهبود عملکرد و افزایش بهره‌وری کارکنان است. یکی از ابزارهای مؤثر و حیاتی برای دستیابی به این اهداف، ارائه بازخورد موثر به کارکنان در چرخه مدیریت عملکرد است. بازخورد موثر نقش بسیار مهمی در توسعه و پیشرفت

راهنمای عملی هدف گذاری به روش SMART | به همراه مثال

روش SMART یکی از مفاهیم مهم و کارآمد در حوزه مدیریت عملکرد و تعیین اهداف است که به وسیله‌ی ارتباط اهداف مشخص و قابل اندازه‌گیری به عملکرد موفقیت‌آمیز کمک می‌کند. این مفهوم بر اهمیت تعریف دقیق و واضح اهداف تأکید دارد که به کارکنان و مدیران امکان می‌دهد تا اهداف را به صورت کامل درک

راهنمای عملی برای تعیین اهداف موثر در مدیریت عملکرد

تعیین اهداف در چرخه مدیریت عملکرد یکی از اصول بنیادی و حیاتی در مدیریت منابع انسانی و بهبود عملکرد سازمان‌ها است. این مفهوم، به یکی از مراحل اساسی در فرآیند مدیریت عملکرد اشاره دارد که تعیین اهداف شفاف و مؤثر برای کارکنان را در بر می‌گیرد. تعیین اهداف به عنوان گام اول در این چرخه،

راهنمای جامع ارزیابی 360 درجه

با ارزیابی 360 درجه، کارمندان اطلاعات ارزشمندی را از جهات مختلف در مورد آنچه که می خواهند با آن کار کنند، دریافت می کنند. آنها به جای محدود شدن به ادراک یا تعصب یک ناظر مستقیم، دیدگاه گسترده تر و متعادل تری دریافت می کنند. درک اینکه دیگران ممکن است آن‌ها را آنطور که می‌خواهند

پنج نکته علمی برای سرعت بخشیدن به فرآیند مدیریت عملکرد

فرآیند مدیریت عملکرد بخش مهمی از مدیریت کارکنان است. این مقاله قبل از ارائه پنج نکته علمی برای سرعت بخشیدن به فرآیند مدیریت عملکرد، مروری کوتاه بر آنچه در فرآیند مدیریت عملکرد وجود دارد، ارائه می کند. فرآیند مدیریت عملکرد چیست؟ مدیریت عملکرد مجموعه ای از فعالیت ها، ابزارها و فرآیندهایی است که برای کمک

12 نکته قابل اجرا برای مدیریت کارکنان با عملکرد ضعیف

کارمندان بسته به اینکه چگونه مسئولیت های خود را انجام می دهند، می توانند بزرگترین دارایی یا بزرگترین بدهی شرکت باشند. در واقع، عملکرد ضعیف کارکنان می تواند عملکرد سازمان شما را تضعیف کند. بیاموزید که چه چیزی باعث عملکرد ضعیف کارکنان می شود و چگونه می توانید کارمندان کم کار را مدیریت کنید و

21 شاخص کلیدی عملکرد کارکنان

معیارهای عملکرد کارکنان برای نظارت بر نحوه انجام کار کارکنان کلیدی است. واحد منابع انسانی باید روش هایی برای اندازه گیری بهره وری و کارایی کارکنان داشته باشد. نظارت بر معیارهای عملکرد کارکنان هم برای سازمان و هم برای کارمند سودمند است. ما 21 شاخص کلیدی عملکرد کارکنان را که باید آنها را ردیابی کنید،

ثبت وقایع حساس: کلیدی برای هدایت عملکرد کارکنان

مدیریت عملکرد کارکنان به عنوان یکی از ابزارهای اساسی و حیاتی مدیران برای رسیدن به اهداف استراتژیک سازمان، اهمیت بسیاری دارد. با بهره‌گیری از این نظام، مدیران می‌توانند با بررسی عملکرد فعلی کارکنان، مشکلات آتی را پیش‌بینی کرده و تغییرات لازم را جهت حفظ و بهبود عملکرد آنان پیشنهاد دهند. به اضافه‌ی این، مدیریت عملکرد به

ارزیابی عملکرد چیست و چه اهمیتی دارد ؟

بسیاری از سازمان­ ها ارزیابی ­های عملکرد را به عنوان بخشی از فرآیند مدیریت عملکرد در نظر می ­گیرند. برخی دیگر از سازمان ­ها برای مدیریت عملکرد محدودیت قائل می شوند و آن را به تنهایی اجرا می­ کنند. برخی از کسانی­ که از ارزیابی عملکرد به عنوان وسیله استفاده می­ کنند، با توجه به

کوچینگ چیست ؟

مربیگری یا توسعه عملکرد فردی، مهمترین اصل مدیریت عملکرد می ­باشد. ملاقات های برنامه ریزی شده می­ تواند موقعیت مربیگری را تقویت نماید، اما بیشتر مدیران موفق کسانی هستند که همواره در حال مربیگری کارکنان خود هستند. اغلب کارکنان در جستجوی راهنمایی شدن هستند. مربیگری شامل فعالیت­های متفاوتی از جمله موارد ذیل می­باشد:

Go to Top