برنامه ریزی نیروی انسانی

هدف از برنامه ریزی نیروی انسانی این است که برای گماردن افراد در پست های خالی، برمبنای پیش بینی های زیر برنامه هایی را تدوین کرد: پست ها یا پست هایی را که انتظار می رود خالی شود و آیا اینکه این پست ها به وسیله داوطلبان داخلی احراز گردد یا داوطلبان خارجی.

روش های جمع آوری اطلاعات برای تجزیه و تحلیل شغل

برای تجزیه و تحلیل یک شغل از روش های گوناگونی استفاده می شود.به بیان دیگر، درباره وظایف، مسئولیت ها و فعالیت های مربوط به آن شغل باید اطلاعاتی را جمع آوری نمود. مصاحبه برای جمع آوری اطلاعات در مورد شغل، مصاحبه روشی بسیار متدوال است.امکان دارد با یکایک کارکنان مصاحبه فردی انجام

مدیریت منابع انسانی چیست؟

مدیریت منابع انسانی (HRM) راهبردی استراتژیک برای مدیریت موثر افراد در یک شرکت یا سازمان است که به کسب و کارها کمک می کند تا مزیت رقابتی را بالا ببرند. این علم برای به حداکثر رساندن عملکرد کارمند در راستای اهداف استراتژیک کارفرما طراحی شده است.مدیریت منابع انسانی اساسا مربوط به مدیریت افراد در سازمان

نقش مدیریت منابع انسانی به عنوان شریک راهبردی سازمان

مدیریت منابع انسانی همواره در سازمان ها نقش یک واحد ستادی و مشاوره ای را داشته است و این باعث شده که مقداری از قدرت و  شهرت خود را از دست بدهد.البته هنوز هم هستند سازمان هایی که برای این مدیریت ارزش و مقام مناسب را قائل نیستد. دیدگاه اول دیدگاه

مدیریت راهبردی منابع انسانی

این حقیقت که جهت کسب مزایای رقابتی، منابع انسانی نقش اصلی را ایفا می کنند باعث شده که مدیریت راهبردی منابع انسانی به وجود آمده و آن را اینگونه تعریف نمایند. مرتبط ساختن مدیریت منابع انسانی با اهداف کوتاه مدت و بلندمدت راهبردی سازمان ها، به منظور بهبود عملکرد سازمان و ایجاد فرهنگ سازمانی که

هدف از مدیریت عملکرد چیست؟

با توجه به اهمیت مدیریت عملکرد کارکنان، سوالی که مطرح می شود آن است که مدیریت عملکرد در جستجوی چیست؟  در اولین گام مدیریت عملکرد کارکنان در جستجوی ارتقای مهارت و توامندی های کارکنان می باشد که این امر منجر به ارتقای برون دادهای سازمان می گردد. تشخیص نقاط قوت و زمینه های قابل بهبود

مدیریت عملکرد: تعریف، نحوه کار و نمونه هایی از کاربردها

مدیریت عملکرد موثر به سازمان ها کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که کارکنان نقش خود را درک می کنند، بازخورد سازنده و حمایتی را دریافت می کنند که برای دستیابی به اهداف و اهداف تجاری خود نیاز دارند. بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه مدیریت عملکرد چیست، فرآیند مدیریت عملکرد چگونه است ؟

تیم کاری در سازمان را چگونه اثر بخش تر کنیم؟

تیم کاری متشکل از تعدادی عضو می باشد که هر عضو دارای مهارت خاصی می باشد، و در جهت دستیابی به یک هدف کوتاه مدت و یا بلند مدت مشخص شده برای تیم تلاش می کنند. بی تردید سازمان ها از یک یا چند تیم کاری تشکیل می شوند. امروزه سازمان بدون تیم کاری محکوم

بازخورد به عملکرد مدیران

سال ها پیش مدیر عامل شرکتی که در آن مشغول به کار بودم هر سال از کارکنان شرکت می خواست تا عملکرد او را بررسی کنند و به او بازخورد دهند. شرکت گرنتد (Granted)  شرکت کوچکی بود. اما نکته جالب این بود که مدیر از پرسنلش می خواست تا در مورد عملکردش به او نمره

مهمترین علل تغییر شغل کارکنان

طی تحقیقی که موسسه رهبری و مدیریت در چندین سازمان انجام داده است عوامل مختلف ترک شغل مشخص گردید که در ذیل به برخی از این موارد اشاره می شود: کاهش رابطه با مدیر مستقیم : 32  درصد از مصاحبه شوندگان معتقد بودند عدم توانایی در برقراری ارتباط دو سویه با مدیر مستقیم سبب می

Go to Top