در طول فرآیند مصاحبه، احتمالاً از شما در مورد حقوق یا انتظارات خود سؤال می شود – یعنی چقدر می خواهید در این شغل درآمد داشته باشید. کارفرمایان این سوال را به چند دلیل می پرسند. معمولاً شرکت بودجه ای برای پرداخت پروژه ایجاد می کند. آنها می‌خواهند قبل از حرکت به جلو مطمئن شوند که انتظارات شما در حد بودجه است.

دلیل دیگر این است که اگر همه چیز خوب پیش برود، کارفرمای بالقوه شما می خواهد یک پیشنهاد جذاب و هیجان انگیز به شما ارائه دهد. این سوال به شما امکان می دهد حقوق و سایر مزایای مورد علاقه خود را بررسی کرده و در مورد آن بحث کنید.

 

در این مقاله، در اینجا نحوه صحبت در مورد انتظارات حقوقی خود در مصاحبه شغلی آورده شده است.

 

3 نکته در مورد نحوه صحبت در مورد حقوق در مصاحبه

در اینجا چندین نکته وجود دارد که به شما در هدایت مکالمه کمک می کند:

1- ارزش خود را بدانید

هر شغلی در بازار کار دارای ارزشی است. می توانید محدوده حقوق و مزایای شغل خود را با جستجو در سایت های کاریابی  پیدا کنید. می توانید بر اساس عنوان شغل و مکان جستجو کنید تا نرخ حقوق فعلی را در شغل خود پیدا کنید .

قبل از به اشتراک گذاشتن انتظارات حقوقی خود با یک کارفرما، به دقت در مورد درآمد فعلی خود، از جمله حقوق، پاداش و مزایا فکر کنید. سپس، از تحقیقاتی که انجام داده اید برای تعیین یک هدف واقع بینانه از نوع حقوق و مزایایی که برای شغل بعدی خود می خواهید استفاده کنید.

نگاهی هم به این مقاله بیندازید
تعریف شغل چیست؟

درآمد پایه شما چقدر است؟ برای چه دستاوردهایی بیشتر ارزش قائل هستید؟ علایق دیگر شما چیست؟

اگر در حال تغییر شغل یا مصاحبه برای شغلی در شرکتی هستید که ساختار متفاوتی نسبت به کارفرمای قبلی شما دارد، باید بتوانید آنچه را که به دست می آورید یا از دست می دهید، بیان کنید.

 

2. لازم نیست بلافاصله به سوالات حقوق و دستمزد پاسخ دهید

الزامات شغلی و همچنین انواع دیگر جبران خدمت ارائه شده توسط کارفرما، مانند مزایا، و پاداش ها، مهم است که باید در نظر گرفته شوند. وقتی برای اولین بار از شما می پرسند “انتظارات حقوق شما چیست؟” تأخیر در پاسخ اشکالی ندارد. در اینجا چند پاسخ وجود دارد که می تواند به شما در ادامه گفتگو و کسب اطلاعات بیشتر کمک کند:

مثال 1 : “من به دنبال یک پیشنهاد رقابتی هستم که شامل مزایا و سایر اشکال پرداخت باشد، اما ابتدا می‌خواهم درباره جزئیات این شغل بیشتر بدانم.” (این پاسخ برای اکثر موقعیت‌ها خوب است.)

مثال 2 : “در طول دوران حرفه‌ای‌ام، در زمینه‌های مختلف، در سطوح مختلف کار کرده‌ام. می‌خواهم درباره این نقش، و همچنین مزایا و انواع دیگر مزایایی که ارائه می‌دهید، اطلاعات بیشتری کسب کنم.” (این ممکن است پاسخ بهتری باشد. اگر در حال حرکت به سمت یک مسیر شغلی جدید هستید.)

3. محدوده حقوق و دستمزد بدهید نه عدد دقیق

اگر پاسخ دادن به سوالی را به تعویق انداخته اید و مصاحبه کننده دوباره از شما می پرسد، زمان پاسخ دادن فرا رسیده است. از دادن عدد مشخص خودداری کنید. به جای آن می توانید یک محدوده اعلام کنید. به تحقیق خود استناد کنید و در مورد آنچه که مکالمه را منصفانه می کند به جای آنچه می خواهید باشد صحبت کنید. در اینجا چند نمونه از نحوه پاسخگویی آورده شده است:

نگاهی هم به این مقاله بیندازید
چه کسی می تواند به عنوان رهبر سازمان شناخته شود

برای کاندیدای با تجربه کم :

مثال 1 : با تحقیقات و تجربه‌ام، می‌دانم که رقابت برای این بخش در این صنعت و شهر متوسط حقوق بین 6 تا 7 میلیون است.

مثال 2 :  تحقیقات من در این محیط و مکان نشان می دهد که میانگین  حقوق بین 6 تا 8 میلیون محدوده معقولی است.

برای کاندیدای با تجربه تر:

بر اساس تجربه من در این زمینه و تحقیقاتم در مورد بازار کار فعلی، فکر می کنم  متوسط  7 تا 9 میلیون رقابتی هستند.

 

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 2 میانگین: 3]