این الگوی شرح شغل مدیر منابع انسانی (HR) برای ارسال به صفحات آنلاین مشاغل یا صفحات مشاغل بهینه شده است. این نمونه را مطابق با نیازهای شرکت خود سفارشی کنید و در صورت وجود، وظایف و مسئولیت‌های منحصر به فرد مدیر منابع انسانی خود را در آن بگنجانید.

مسئولیت های مدیر منابع انسانی عبارتند از:

  • توسعه و اجرای استراتژی ها و ابتکارات منابع انسانی در راستای استراتژی کلی کسب و کار
  • پلی زدن روابط مدیریت و کارکنان با رسیدگی به خواسته ها، نارضایتی ها یا مسائل دیگر
  • مدیریت فرآیند استخدام و انتخاب

hr manager job description

 

خلاصه کار

ما به دنبال یک مدیر منابع انسانی برای نظارت بر تمامی جنبه‌های عملکردها و فرآیندهای منابع انسانی هستیم.

مدیر منابع انسانی کیست؟

یک مدیر منابع انسانی فردی است که در همه حوزه های مربوط به کارمندان فعالیت می‌کند. این بدان معنی است که وظایف مدیر منابع انسانی شامل مدیریت فعالیت‌هایی مانند طراحی شغل، استخدام، روابط کارکنان، مدیریت عملکرد، آموزش و توسعه و مدیریت استعداد .

شغل مدیر منابع انسانی برای موفقیت کسب و کار مهم است. منابع انسانی مهمترین دارایی ما هستند و مدیر منابع انسانی است که باید اطمینان حاصل کنید که ما یک محل کار شاد و سازنده داریم که در آن همه برای تحقق ماموریت و اهداف تعیین شده ما تلاش می کنند. ترویج ارزش‌های شرکتی و شکل‌دهی یک فرهنگ مثبت، یک جنبه حیاتی از شرح وظایف و مشخصات کامل مدیر منابع انسانی است.

 

مسئولیت ها

  • توسعه و اجرای استراتژی ها و ابتکارات منابع انسانی در راستای استراتژی کلی کسب و کار
  • مدیریت و روابط کارکنان  با رسیدگی به خواسته ها، نارضایتی ها یا مسائل دیگر
  • مدیریت  فرآیند استخدام و انتخاب
  • حمایت از نیازهای فعلی و آتی کسب و کار از طریق توسعه، مشارکت، انگیزه و حفظ سرمایه انسانی
  • توسعه و نظارت بر استراتژی‌ها، سیستم‌ها، تاکتیک‌ها و رویه‌های کلی منابع انسانی در سراسر سازمان
  • پرورش  محیط کاری مثبت
  • نظارت و مدیریت سیستم مدیریت عملکرد
  • حفظ  طرح پرداخت و برنامه
  • نیازهای آموزشی برای اعمال و نظارت بر برنامه های آموزشی را ارزیابی کنید
  • گزارش به مدیریت و ارائه پشتیبانی تصمیم از طریق معیارهای منابع انسانی
  • اطمینان از انطباق قانونی در سراسر مدیریت منابع انسانی

نیازها و مهارت ها

  • تجربه کار ثابت شده به عنوان مدیر منابع انسانی
  • مردم گرا و نتیجه محور
  • تجربه قابل مشاهده با معیارهای منابع انسانی
  • دانش سیستم های منابع انسانی و پایگاه های داده
  • توانایی معماری استراتژی همراه با مهارت های رهبری
  • مهارت های گوش دادن فعال، مذاکره و ارائه عالی
  • شایستگی ایجاد و مدیریت موثر روابط بین فردی در تمام سطوح شرکت
  • دانش عمیق قانون کار و بهترین شیوه های منابع انسانی
  • مدرک تحصیلی در منابع انسانی یا رشته مرتبط

سوالات متداول

مدیر منابع انسانی چه می کند؟

مدیر منابع انسانی کارکنان جدید را استخدام می‌کند و با آنها مصاحبه می‌کند و نرخ‌های حقوق را از جمله موارد دیگر مدیریت می‌کند. فردی که این موقعیت را دارد باید با الگوبرداری از مهارت های ارتباطی خوب در حین کار بر روی مشکلات پیچیده، رهبری کند.

وظایف و مسئولیت های یک مدیر منابع انسانی چیست؟

مدیران منابع انسانی مسئول نظارت بر عملکردهای اداری یک سازمان هستند. آنها کارکنان جدید را طبق مشخصات تعیین شده در یک برنامه استراتژیک استخدام می کنند.

یک مدیر منابع انسانی خوب کیست؟

مدیران منابع انسانی باید سریع تصمیم بگیرند و یکپارچگی را در کار خود حفظ کنند. آنها همچنین باید با کارمندانی که ممکن است بلافاصله یا اصلاً انتظارات را برآورده نکنند، صبور باشند. به همین دلیل است که مدیران منابع انسانی باید از مهارت های ارتباطی برتر برخوردار باشند.

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]
نگاهی هم به این مقاله بیندازید
شرح شغل مشاور منابع انسانی