اگر تمایل داشته باشید به عنوان یک رهبر و یا مدیر در سطح کلاس جهانی و درجه یک مطرح شوید، می بایستی مدام تمرین، تمرین و تمرین کنید. در طی مصاحبه ای که با بیش از 40 مدیر موفق از کمپانی های بزرگ و استارت آپ ها انجام شد از آنان سوال شد چه عاملی سبب شد که آنها تبدیل به مدیری در سطح کلاس جهانی تبدیل شوند؟

شش مهارت پایه

طبق تحقیقات فوق و سایر منابع مشخص گردید، بهترین روش تبدیل شدن به مدیری موفق نه تنها مطالعه کتاب ها و گذراندن دوره­ های آموزشی مرتبط می باشد بلکه بیش از هر موردی، تجربه واقعی و تمرین مداوم تاثیر گذار خواهد بود.

دومنیک بارتون (Dominic Barton) به عنوان یک مدیر عامل در سطح کلاس جهانی در شرکت مک کنزی و کمپانی (McKinsey & Company) از سال 2018- 2009 مشغول به کار بوده است. در مصاحبه ای که با وی انجام گرفت او خاطر نشان کرد که پیشرفت خود در امور مدیریتی را مدیون آموزش هایی است که از طریق تمرین و انجام عملی کسب کرده است.

تحقیقات نشان می دهد شش مهارتی که در کسب مهارت رهبری برای رهبران و مدیران مهم و اساسی هستند موارد مرموز و جدید نمی باشند اما توجه رهبران و مدیران به آنها به عنوان مهارت های کلیدی و اساسی امری بسیار ضروری است.

مدیران بخصوص مدیران منابع انسانی که در اندیشه پیشرفت در حوزه مربوطه می باشند می بایستی توجهی خاص به این شش مهارت داشته باشند و به صورت مستمر به تمرین آنها بپردازند. شش مهارت مذکور به شرح ذیل می باشد:

  1. ترسیم چشم اندازی که سبب تمرین و به چالش کشیدن تیم شما گردد.
  2. ترجمان چشم انداز با استراتژی واضح و روشن که چه باید کرد و چه نباید کرد.
  3. استخدام نیروی جدید، توسعه منابع انسانی و ارائه پاداش به تیم به منظور ارتقای سطح کیفی تک تک اعضای تیم جهت اجرای صحیح استراتژی.
  4. تمرکز بر نتایج قابل سنجش.
  5. پرورش خلاقیت و آموزش به منظور ایجاد پایداری در تیم ( یا سازمان) و پرورش رهبران جدید.
  6. خود رهبری، خود شناسی، توسعه خود و مدیریت خود جهت ایجاد تعادل مناسب در زندگی کاری و زندگی شخصی.
نگاهی هم به این مقاله بیندازید
مدیریت راهبردی منابع انسانی

مهم نیست که شما در کدام مرحله از زندگی کاری خود کاری خود به سر می برید، مهم آن است که شما می بایستی این شش مهارت را به صورت مستمر تمرین کنید.

موفقیت و شکست در همواره در هر مرحله از زندگی کاری اتفاق می افتد، اما آنچه مهم است آن است که بتوان از چالش های بوجود آمده موقعیت مناسبی خلق کرد و از آن ها به عنوان کلاس درسی یاد کرد و آموخت.

در تحقیقی دیگر مشخص شد کارمندانی که توانایی ارتقای خود را دارند کسانی هستند که پس از گذراندن یک روز کاری در انتهای آن 15 دقیقه زمان گذاشته و عملکرد روزانه خود را بررسی می کنند و می­اندیشند که چه کار خوبی انجام داده ­اند، چه کار اشتباهی انجام داده ­اند و از آنها چه درسی آموخته­ اند.

مدیران که همواره به تمرین و ممارست مهارت­ های مذکور اقدام می نمایند، آن زمان به نتایج مورد نظر خواهند رسید که یکی از تیم ­ها و یا یکی از اعضای تیم آنها به موفقیت دست یابند و شما به عنوان مدیر منابع انسانی خواهید توانست کارمندانی با شایستگی و توانمندی به سازمان معرفی نمایید. ایجاد محیطی که مدام نشان از موفقیت تیم و اعضای آن دارد سبب خواهد شد هر روز افراد بیشتری تمایل به حضور در تیم و یا سازمان شما از خود نشان دهند.

منبع : www.hrb.org

به این مطلب امتیاز دهید
[کل: 0 میانگین: 0]